آزادی موقت چهار شهروند اهل پیرانشهر و مهاباد با تودیع وثیقه‌

سازمان حقوق بشر هانا مطلع شده، چهار شهروند اهل شهرستان‌های پیرانشهر و مهاباد، پس از تحمل ماه‌ها بازداشت خودسرانه، با تودیع وثیقه‌های سنگین به‌صورت موقت از زندان آزاد شدەاند.

بر اساس اطلاعات دریافتی، روز شنبە ۶ تیرماه ۱۴۰۵، سه شهروند اهل پیرانشهر به نام‌های “عزالدین پس‌وپیش”، “شهرام پس‌وپیش” و “صباح بیواره”، پس از ماه‌ها بازداشت، هر یک با تودیع وثیقه‌ای به مبلغ دو میلیارد تومان، تا پایان مراحل دادرسی به‌صورت موقت آزاد شدەاند.

عهمچنین، در همان روز ،”جلال علوی”، شهروند اهل روستای کوسه‌کهریز از توابع شهرستان مهاباد، پس از گذشت ۱۰۰ روز بازداشت ، با تودیع وثیقه‌ای به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به‌صورت موقت آزاد شدە است.

بر پایه اطلاعات دریافتی، جلال علوی بامداد جمعه ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۴، بدون ارائه هرگونه حکم قضایی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی منتقل شده بود. در طول مدت بازداشت نیز خانواده وی از وضعیت و محل نگهداری او بی‌اطلاع بودند.

لازم بە ذکر است ، تا زمان انتشاراین گزارش، از روند رسیدگی به پرونده این چهار شهروند و اتهامات مطروحە علیە آنان اطلاعی در دست نیست.

مقالات مرتبط

پر بیننده ترین ها