بازداشت دو شهروند توسط نهادهای امنیتی در دهلران

سازمان حقوق بشر هانا مطلع شده ، روز شنبە ۳۰ خردادماە ۱۴۰۵،دو شهروند اهل شهرستان دهلران، به نام‌های “مجتبی یاور”، استاد پیشین دانشگاه، و “مصطفی محمدی”، از کارکنان باسابقه اداره دامپزشکی دهلران، توسط نهادهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

بر اساس اطلاعات دریافتی،نیروهای امنیتی با مراجعه به منزل شخصی مصطفی محمدی، وی را بازداشت و به دادگستری شهرستان دهلران منتقل کرده‌اند. همچنین مجتبی یاور که برای پیگیری وضعیت این شهروند به یکی از شعب دادگستری مراجعه کرده بود، با دستور رئیس شعبه بازداشت شده است.

بە اطلاع منابع هانا، مصطفی محمدی با اتهام «ارتباط با دولت‌های متخاصم و اسرائیل» مواجه شده و علت بازداشت مجتبی یاور نیز انتشار مطالب انتقادی در فضای مجازی عنوان شده است.
به گفته این منبع، این دو شهروند طی هفته‌های اخیر در واکنش به آنچه «زمین‌خواری مسئولان شهری» خوانده‌اند، مطالبی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بودند.

بر پایه اطلاعات دریافتی، برای آزادی این دو شهروند قرار وثیقه صادر شده است. مبلغ وثیقه تعیین‌شده برای مجتبی یاور یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و برای مصطفی محمدی ۸۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

شایان ذکر است، مصطفی محمدی پیش‌تر نیز در جریان اعتراضات دی ماە سال ۱۴۰۴ سابقه بازداشت داشته است.

مقالات مرتبط

پر بیننده ترین ها